7. Beestjes, beestjes allemaal beestjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu 7. Beestjes, beestjes allemaal beestjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu

7. Beestjes, beestjes allemaal beestjes

Door: Anke en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anke & Yvonne

07 November 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo, daar zijn we weer! We hebben de tocht nijlpaarden/krokodillen dus overleefd!

Om 16.00 vertrokken we met een boot om krokodillen en nijlpaarden te spotten. Al gauw werden we door de kapitein uit de droom geholpen dat er geen krokodillen te zien zouden zijn omdat er geen zon te zien was en dat betekende dat die beesten zich niet lieten zien. Jammer, maar het was niet anders. Focus dus maar op de nijlpaarden. Het viel ons op dat iedereen in een lange Hose en regenjassen met muts op die boot rondliep; ook ons reisgezelschap behalve.... je raad 't al.... Yvonne en ik. Wij, also known as bikkels, huppelden vrolijk met ons fototoestel in een korte broek en shirtje met korte mouwen op het dek heen en weer. Het waaide hard en al gauw liepen wij de klappertanden van de kou.
Enfin, het ging om de nijlpaarden en hele kudde's dienden zich onderweg aan. De enorme beesten staan op hun poten in het water - dat dus ondiep is - en daardoor is alleen hun bovenkant zichtbaar met gigantische koppen met in verhouding kleine vrolijke oortjes. Alles is weer gedocumenteerd (met foto's die we niet kunnen uploaden) dus het thuisfront kan alles na deze reis nog eens beleven.

De volgende ochtend gingen we weer een gamedrive doen in het Hluwehluwe (spreek uit: sjloesjloewe) park. Eerlijk gezegd hadden de meesten daar niet zo'n zin in om (alweer) uren te spotten naar dieren. Daar kwamen we al gauw van terug.... Er dienden zich al gauw - heel dichtbij - veel dieren aan zoals wrattenzwijntjes , zebra's, giraffen (nou ja die waren wat verder weg), impala's (ja daar zijn ze weer), buffels (met z'n 30e in een modderpoel), rooiekontapen en last but not least... Olifanten. Op aanraakafstand die achter ons aan liepen, het pad overstaken hun kinderen beschermend tegen wat dan ook. Prachtig en ontroerend om mee te mogen maken. Zeer de moeite waard dus deze gamedrive. Ook de natuur in dit park was onvoorstelbaar mooi en groen. We wagen zelfs te zeggen dat dit park mooier is dan het Kruger. De natuur en de dieren waren veel benaderbaarder. Mooi!!

's Middags waren we vrij en konden we St. Lucia gaan verkennen of gewoon lekker luieren. Aan het eind van de middag begon het te bliksemen en donderen (neeeee geen meters bier!) en keihard te regenen. Het was gewoon angstig, zo hard ging het! Aangezien Lucky, onze chauffeur al was vertrokken met ons busje naar Port Elizabeth, waar wij de volgende dag naar toe zouden vliegen, zouden we opgehaald worden door een ander taxibedrijf. Helaas niet met een busje maar in twee partijen met een SUV. We kwamen bij het restaurant aan en alles was stikdonker dus we dachten dat het gesloten was,maar nee, de stroom was uitgevallen.... Een restaurant vol met gasten met hier en daar een kaarsje op tafel. Heel romantisch maar beetje lastig het menu lezen. Toch ging alles gewoon door en na ongeveer een uurtje sprong het licht weer aan. Wederom heerlijk gegeten en klaar voor de volgende dag... Een dag die we niet snel zouden vergeten...

Daar vertellen we alles over in het volgende verhaal.