5. Mainzelmaennchen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu 5. Mainzelmaennchen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu

5. Mainzelmaennchen

Door: Anke en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anke & Yvonne

03 November 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gisterenmiddag om 16.00 startten we weer met een gamedrive die zou worden afgesloten met een sundown. Nou, daar hadden we al bedenkingen bij want er was geen zon te zien geweest de hele dag. Maar dat mocht de pret niet drukken...

We werden weer in 2 4WD's geladen één met een dakje en een zonder. Een derde auto vertrok volgeladen met Duitsers die het zichtbaar naar hun zin hadden... Niet dus. We hadden deze groep 's middags al gespot tijdens de lunch en werd geen woord gesproken, laat staan gelachen. Enfin, we vertrokken vol goede moed want gisteren bij aankomst kwamen we al 2 neushoorns een 1 giraffe tegen. We hotstenknotsend door het park over vrijwel onbegaanbare paden, maar wat we ook zagen... Geen beest te bekennen. We verschillende kadavers van o.a. zebra's die verscheurd waren door wie-zal-het-zeggen. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen maar gelukkig zaten wij in een overkapte auto.

We zagen dat andere leden van de groep al snel gekleurde poncho's en jassen aan hadden gedaan. We koersten - zonder ook maar een dier te hebben gezien - naar de plek waar we een drankje zouden nuttigen en de zon onder zouden zien gaan... En toen kwam het... Daar kwam de jeep met boven elkaar 3 rijtjes chagrijnige Duitsers aangereden die allemaal een identieke, beige poncho met puntmuts ophadden. Het leek net een doos champignons.... Wij barstten allemaal in lachen uit en konden niet meer ophouden met lachen. Het zag er zo komisch uit!!! Eerder tijdens de gamedrive waren we ze ook al tegengekomen en haalden ze langzaam in. In een poging om leuk te zijn flapte ik eruit met een piepstemmetje :gutnabend! Zoals vroeger de Duitse reclames aan elkaar werden geregen door de Mainzelmaennchen. Zo'n klein manneke trok dan zijn mutsje af en riep dat dus. Vanaf dat moment heette die groep dus de Mainzelmaennchen.

Na ons biertje of frisje klommen we weer in de jeep en vervolgden onze tocht, het werd al aardig donker en we zagen dus nog minder. Op het allerlaatst kregen we echter nog bezoek van giraffe Charley die stokstijf bleef staan tot alle flitslampjes waren gedoofd. Het arme beest ziet nu vast nog sterretjes. Dat was dus onze 2e gamedrive, maar we mogen niet mopperen... We hadden die dag in het Krugerpark al een topdag gehad dus onze dag kon niet meer stuk!!

Na weer een heerlijk avondmaal en wat wijntjes gingen wij moe maar voldaan naar onze grot alwaar wij in een diepe slaap verzonken.
'S Morgens alweer vroeg uit de veren en nog een keer gedoucht in de open lucht. Heerlijk.

Vandaag voerde onze reis ons naar Swaziland. Een totaal ander landschap verraste ons. I.p.v. dorre en droge landschappen verschenen aan ons groene uitgestrekte landschappen met veel bossen. 14% van de omzet is hier bosbouw en alles ziet er keurig en geordend uit in tegenstelling tot Zuid Afrika. We hebben nog een glasfabriek bezocht die prachtige sculpturen maakte. Helaas zijn die dingen te zwaar en/of te fragiel om mee te nemen. Na de lunch nog 3 kwartier rijden naar ons volgende hotel.
En alweer een prachtige plek met vele tuinen met de prachtigste bloemen. Ons uitzicht , waar ik nu zit te schrijven, is weer prachtig in een bos met mooie bomen en veel groen.

We gaan nu een wandeling door de tuinen maken, dus dit verhaal wordt de volgende keer weer vervolgd.

Ik draag deze mooie dag op aan een zeer dierbare vriendin, oma Diny, die ons gisteren helaas ontvallen is. R.I.P. lieve Diny.

Tot de volgende keer vrienden enne bedankt voor de leuke reacties! Vinden we erg leuk!! Oh ja, we zijn gisteren uren bezig geweest om foto's te uploaden, maar het lukt gewoonweg niet. Er staan er een paar op FB inmiddels .

Yvonne en Anke

• 03 November 2016 - 15:39

Liane:

Leuk om te lezen, sommige herkenbaar andere dingen nieuw. Geniet ervan.
    Groetjes Liane

• 03 November 2016 - 20:15

Hanneke:

Mooi verhaal weer Anke!! Gezellig met al die vriendjes in de natuur, alhoewel ..... vandaag alleen Charley de giraff! En veel gezelligheid met de groep, zo te horen. Fijn hoor!!
    Geniet ze saampjes...

• 03 November 2016 - 20:28

Irma:

Hè hè, weer even hartelijk gelachten om de doos champignons!
    Die Mainzelmaennchen ken ik niet, is van voor mijn tijd ;-)
    Geniet er nog van samen!

• 03 November 2016 - 22:48

Chantal Eggert:

Hallo jullie kennen mij niet maar ik ben de dochter van Jose en Gerrit. Erg leuk om jullie verhalen te lezen zo blijft het thuisfront op de hoogte. Wat een ontzettend gave reis. Ik wens jullie heel veel plezier en ben benieuwd naar het volgende verhaal.

• 04 November 2016 - 08:44

Dorien :

Hoi, Weer een super leuk bericht van jullie, kan ik echt van genieten. Doei Do ;-)

• 04 November 2016 - 13:19

Frank:

Lief dat je Dini even noemt. Ga echter vooral door met genieten! Liefs, Ineke & Frank

• 04 November 2016 - 21:28

Jolanda :

Weer een leuk verhaal, complimenten! Ook ik (net als Irma) heb helaas nog nooit gehoord van die Mainzelmaennchen....... Zal het dan ook voor mijn tijd geweest zijn? ;-)
    Veel plezier nog en ik kijk alweer uit nog jullie volgende verslag!

• 05 November 2016 - 11:57

Brenda:

Ik lees het wel....het is een dolle boel en vooral tussen de champignons...hihi. Lekker verder genieten van de natuur, uitzicht, landschappen en de dieren.....met tussendoor onder het genot van een etentje en wijntje komt het goed met the lady's in Afrika!!

• 05 November 2016 - 17:46

Elie :

Nee jullie genieten met volle teugen . Blijf lachen want dat doen die Afrikanen ook !!

• 07 November 2016 - 16:56

Bernadette:

Ik zie het zo voor me: de Mainzelmaennchen... HEERLIJK!! :-)

• 26 November 2016 - 18:14

Frans:

Niet dat 't veel uitmaakt, hoor, Anke, maar die giraf heette Jeffrey.. en niet Charley. We zijn 'm later nog vaker tegengekomen, niet?

• 27 November 2016 - 15:14

Anke & Yvonne Dankers-de Fockert:

Hoi Frans, je hebt helemaal gelijk. Hij heette Jeffrey. Wil je aan Maaike doorgeven dat de stoffenwinkel in Helmond waarover ik sprak ook een webshop heeft: www.vlisco.com. Hartelijke groet aan jullie beiden!