3. God's window geopend en gesloten! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu 3. God's window geopend en gesloten! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anke & Yvonne Dankers-de Fockert - WaarBenJij.nu

3. God's window geopend en gesloten!

Door: Anke en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Anke & Yvonne

31 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Eergisteren avond kwamen we aan bij ons tweede hotel. Dat was een enorme tegenvaller! Op de reisdocumenten stond een prachtige luxe hotel beschreven maar helaas werden wij in een zwaar gedateerd resort gestopt met erg kleine kamers, mini badkamer en nauwelijks plaats voor onze koffers. De hele groep was zwaar teleurgesteld. Uiteraard hebben we dit gemeld bij onze gids en die zou er iets meer doen, maar ja we zaten er nu eenmaal en op dat moment konden we er niets meer aan doen. We hebben wel heel erg lekker gegeten bij Magnolia in Witrivier.

Het is een leuke groep mensen ; 6 echtparen van onze leeftijd en wij dan. We hebben een druk programma en moeten elke ochtend om 7 uur uit de veren. Het is net werken! Vanochtend heeft André een zonnedans uitgevoerd omdat het bewolkt en mistig was. En jawel hoor na een uurtje brak de zon weer door en gaf zo'n 38graden. Vandaag een prachtige tour gehad; de Panoramaroute. Eerst zijn we naar de Rondables gereden. Drie prachtige rotsformaties die door weersomstandigheden en erosie net op 3 ronde hutten lijken. Prachtig uitzicht (doordat we zo weinig vrije tijd hebben heb ik nog geen tijd om foto's te opladen). Daarna weer op een mooie plek gestopt waar de treurrivier samenkomt bij de blije rivier. Hier zit natuurlijk een heel verhaal achter en heeft te maken met de Voortrekkers. Tot slot nog God's Window, alweer en prachtig weids uitzicht. Momenteel staat hier veel in bloei en met name de paarse bomen die overal en talrijk voorkomen.

Vervolgens zijn we heerlijk gaan lunchen bij Harrie's pancake house. Toen weer het busje in en naar een kofiebranderij geweest waar we alles hebben geleerd en geproefd over de oorsprong van koffie. Heerlijk!

Zo meteen gaan we weer eten en vroeg naar bed! Morgen een grote dag! Het Krugerpark waar we een hele dag doorbrengen. Om 4.30 uur ons bed uit...

Wordt weer vervolgd!

• 31 Oktober 2016 - 19:28

Irma:

Veel plezier morgen in het Krugerpark....!

• 31 Oktober 2016 - 21:40

Annerie:

Wat jammer van de accomodatie!!
    Succes met "spotten" in Krugerprark, beetje jaloers!!
    groeten van ons

• 31 Oktober 2016 - 22:07

Jolanda:

Veel plezier in het Krugerpark en ik kijk uit naar een mooi spannend verslag!

• 01 November 2016 - 07:57

Dorien Muller:

Heel veel plezier vandaag, foto 's ??? groetjes ;-)

• 01 November 2016 - 18:51

Henk: